Diverse Grondsoorten, Gras, Tegels, Opsluitbanden en Drainagemateriaal


.

Hoe werkt het bestellen van materiaal bij de firma van Schagen te Santpoort

De firma van Schagen levert de hierbovengenoemde materialen, zij zijn al langer de standaard leverancier hiervan voor ZWN. Vroeger werd grond los gestort geleverd maar nu leveren zij grond in Big-Bags (van 1 of ½ m³) op een pallet. Van lieverlee is het pakket uitgebreid met graszoden, tegels, opsluitbanden en drainagemateriaal. Een nadere beschrijving van de bestelbare spullen staat HIER:

.

Een kalenderjaar bestaat uit twee periodes voor bestellen/leveren:

.

Periode 1 loopt van 1 juli t/m 31 december, u bestelt dan uiterlijk op woensdagavond vóór 18:00 uur. Levering is op een vrijdag tussen 13:00 uur en 14:00 uur.

.

Periode 2 loopt van 1 januari t/m 30 juni, u bestelt dan uiterlijk op donderdagavond vóór 18:00 uur. Levering is op een zaterdag rond 09:00 uur.

.

De levering vindt op vrijdag of zaterdag plaats wanneer er voldoende besteld is (meer dan 1 pallet) of als er al langer niet geleverd is (meer dan 2 weken).

.

U geeft uw bestellingen aan mij door via zwnpenningen@gmail.com

De (minimaal 1) dag tussen bestellen en leveren heeft van Schagen nodig om de bestellingen klaar te zetten. Wees duidelijk in uw omschrijving van wat er besteld moet worden, bijvoorbeeld, 2m³ mix en 17 tegels van 40×60 . Als u een Big-Bag met mix besteld is dat ook duidelijk want een Big-Bag is standaard 1m³ (kubieke meter), een halve Big-Bag mag ook maar dat moet dan duidelijk ook zo opgegeven worden.

.

Uw aanwezigheid bij de levering is zeer gewenst ook om een helpende hand te bieden. Er kan ter plekke contant of via de mobiele pin bij de chauffeur worden afgerekend (inclusief statiegeld en eventueel onder aftrek van op dat moment ingeleverd statiegeld materiaal). Bent u niet in staat om bij de levering aanwezig te zijn dan wordt de factuur in ontvangst genomen door Flip Henstra of door een ander commissie of bestuurslid. U krijgt die per eerste gelegenheid overhandigd, u dient dan zelf af te rekenen volgens de instructie op de factuur. Statiegeld materiaal dient u zelf even op uw tuin te verzamelen tot het moment dat u instaat bent ze op de levertijd op (vrijdagmiddag/zaterdagochtend) aan te bieden op het voorplein, (zelf daarheen brengen).

.

Houd er rekening mee dat het interne transport van pallets per tractor op het ZWN complex niet gratis is, de dienst wordt gratis geleverd maar we vragen per getransporteerde pallet €2,0 voor afschrijving, onderhoud- en brandstofkosten van de tractor, van u wordt verwacht dat u die euro(s) op vrijdagmiddag of de zaterdagochtend van de levering contant afrekent bij Flip Henstra van de kringloopwinkel. Flip levert dat weer in bij de penningmeester(s) ten gunste van de ZWN rekening.

.

De genoemde prijzen zijn de prijzen die ik van de firma van Schagen door krijg. Fouten op de website probeer ik uiteraard te voorkomen maar ik ben als die toch voor mochten komen niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen daarvan. De financiële transactie is een zaak tussen besteller en leverancier waar ik, Rob de Zwart,  verder geen partij in ben.

.

De aan mij doorgegeven orders van tuinders zijn per tuin te zien op de ZWN site zodat van Schagen niet tot het laatste moment hoeft te wachten met het vullen van bags of het verzamelen van tegels maar zij dat op een moment kunnen doen dat hen het beste uitkomt. Het formaat van een bestelling ziet er in de planning aldus uit: Stel de tuinder van H.08 wil 1,5 kuub mix hebben op een geplande datum, dan vul ik dat in de tabel onder die datum op de MIX regel in als 1,5_H.08. Daarmee weet van Schagen dat er twee pallets moeten worden klaargezet, 1 met 1m³ en 1 met ½m³., en bestellers kunnen vaststellen dat hun order juist genoteerd is. Als meerdere tuinders op die datum Mix bestellen dan zijn het meerdere regels in hetzelfde vakje. Pas als er bovenaan de kolom met bestellingen een datum is ingevoerd is het levermoment bepaald, staat er geen datum boven dat is die datum nog niet bekend.

.

De planning en de prijzen zijn te vinden op deze website via de onderaan dit schrijven getoonde link. Let op: standaard worden op de site maar 10 regels tegelijk getoond, verander die instelling linksboven naar b.v. 50

Met deze opzet kan zowel de leverancier als de tuinder zien wat er besteld kan worden, wat de prijzen daarvan zijn, wat er besteld is en wanneer er een levering gepland staat en daarmee dus ook wanneer statiegeld materiaal kan worden ingeleverd.

.

VOOR EEN ACTUEEL BEELD VAN DE EERSTVOLGENDE GEPLANDE LEVERING IS DE WEBSITE LEIDEND, DE PLANNING KAN ALS DAAR AANLEIDING VOOR IS ALTIJD VERANDEREN DUS KIJK VOOR DE MEEST ACTUELE STAND ALTIJD OP DE SITE, AANPASSINGEN IN DE PLANNING WORDEN DUS NIET PER MAIL GECOMMUNICEERD.

.

Bestellers krijgen zoals gewoonlijk een cc per email van mijn uiteindelijke bestelling aan van Schagen.

.

Voor hen die nog niet eerder iets besteld hebben nog even wat aandachtspunten op een rij:

.

  • Vermeld bij uw bestelling altijd duidelijk uw naam, (mobiele) telefoonnummer en tuinnummer (van de meeste heb ik die uiteraard maar voor het geval dat…..);
  • De planning op de website is leidend en dient altijd als laatste werkelijkheid, dus wilt u op vrijdag statiegeld materiaal inleveren kijk dan voor de zekerheid op donderdagavond nog even of u niet voor niets komt;
  • De prijzen zoals die in mijn bestelling aan van Schagen staan zijn benaderingsprijzen en kunnen iets afwijken van de prijs op de factuur.

.

Als er nog vragen zijn of opmerkingen over de duidelijkheid van de procedures dan hoor ik die graag van u.

.

Rob de Zwart H.08
zwnpenningen@gmail.com

.

Prijzen, geplande leverdata en huidige orderstatus